ISO 9001 Kalite Yönetim SistemiGünden güne daha iyi olmayı hedefleyen işletmelerin kurumsallaşmasının ve sürekli iyileştirilmeyi sağlamasının en önem verilen göstergelerinden birisi şüphesiz iyi bir
kalite yönetim sistemine sahip olmasıdır. Teknoloji, küreselleşme ve buna benzer birçok konuda yaşanan gelişmeler firmaları daha sıkı bir rekabet ortamına sürüklemiş ve devamlı yeni gelişmelerin olduğu bu finansal yarışın içerisinde kendilerini bulmalarına sebep olmuştur. Tüm bu gelişmelerin içerisinde birde ayakta kalabilmek adına çaba gösteren şirketler müşteri istekleri, beklentileri ve ihtiyaçları için en uygun üretim, mal/ürün veya hizmetin sağlanabilmesi ile mümkün olacaktır. Şirketlerin neredeyse tümü bu kurumsallaşma için bir adım atarak, vakit ve finans ayırarak ciddi bir emek vermektedir. Tüm işletmelerin kendine göre üretim veya hizmet sunumunu gerçekleştirmek adına yapmış olduğu bir plan, program ve iş stratejisi olduğu herkes tarafından kabul edilir bir gerçektir. Özel sektör, Kamu sektörü vb. gibi tüm kuruluşların her birinin işleyen bir yapılarının olduğu ancak bu yapının çokta sistematik olmadığı görülmektedir.
Kurumların sistematik bir yapıya geçmesi sadece 100’den fazla ülke tarafından kabul edilmiş olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemini kurup uygulaması ve sürekliliğini sağlaması ile olabilir. İşletmeler satın alma aşamasından başlayarak pazarlama, tasarım, üretim, kalite kontrol ve satış sonrası hizmetler bütünlüğünde tüm aşamaları kapsayarak sürekli iyileşmeye, gelişmeye odaklanmış Kalite Yönetim Sisteminin uygulanmasıyla bu sistematik yapıyı oluşturabilecektir.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi işletmelerin kurumsallaşmaları için gerekli olan ilk adım olarak adlandırılabilir.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardını üretim, imalat, satış, pazarlama, hizmet, yazılım, donanım, gıda vb. gibi sektörler uygulayabilirler.
ISO 9001 standart kapsamı 2 kişilik bir işletmeyi de 2000 kişilik bir işletmeyi de kapsamaktadır. Hastaneler, Dış ticaret firmaları, Kamu kurumları, Belediyeler, Oteller, Restoranlar, Üretim yapan firmalar, İmalat yapan firmalar kısacası tüm işletmeler
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardına uygulayabilmektedir. Bunun için işletmenin ne iş yaptığı ya da ne hizmeti verdiği önemli değildir.
ISO 9001 Standardı;
Kalite Yönetim Sisteminin kurulması safhasında uygulanması gereken şartların belirlendiği ve belirlenen şartlara göre uygulamasını yapan işletmenin belgelendirme denetimine tabi olduğu standardın ismidir.
ISO 9001 sistemi her 5 yılda bir
ISO (International Organization for Standardization / Uluslararası Standartlar Örgütü) tarafından gözden geçirilir. Taraflar arasında düşünce, fikir ve ihtiyaçlar doğrultusunda bir karara varıldıktan sonra gerekli revizyonlar yapılarak tekrar yayımlanmaktadır.
•
ISO 9001:2008 veya
ISO 9001:2015 sistemini kurmak,
• Kalite Yönetim Sistemi konusunda eğitimler vermek,
• Tüm dokümantasyon sürecini hazırlamak,
• Sisteminin hazırlanmasını sağlamak,
• Kalite Yönetim Sistemi uygulamalarını yapmak,
• İşletmeye en uygun
Belgelendirme kuruluşlarının seçimi yaptırmak,
• İşletmenin onay verdiği ve uygun
Belgelendirme Kuruluşu ile irtibata geçerek denetim yaptırılmasını sağlamak,
• Denetimlerde yaşanılacak problemlerin ve uygunsuzlukların giderilmesini sağlamak,
• Bu uygunsuzluklar üzerinde işletmeye tekrar yaşanmamasını önlemek amaçlı eğitimler vermek,
•
ISO 9001:2008,
ISO 9001:2015 Belgesinin firmaya temini sağlamak.
- ISO 9001 Nasıl Alınır ?
- ISO 9001 Belgesi Ücreti Nedir ?
- ISO 9001 Belgesi Ne Gibi Yararlar Sağlar ?
- ISO Belgesi Veren Firmalar Kimler? Nereden Alınır ?
- ISO 9001 Standart Maddeleri, ISO Anlamı Açılımı Nelerdir ?
- ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri, İlkeleri, Amaçları Nelerdir ?
Makale: Onur Erbay | Hedefkalite.com